Slezské divadlo Opava

Mgr. Kostas Zerdaloglu

Mgr. Kostas Zerdaloglu

Narozen 3. 2. 1953 v Jeseníku.

1968-1972 Státní konzervatoř v Brně
1972-1976 JAMU v Brně
1976-1994 Divadlo Petra Bezruče v Ostravě
1981-1983 JAMU v Brně (obor: divadelní režie)
1995-1999 Divadlo Petra Bezruče v Ostravě
1999-2003 Městské divadlo v Karlových Varech
2003 Slezské divadlo v Opavě (hostování na Komorní scéně Aréna v Ostravě – Racek, Dávnikové)

Výběr z rolí:
Utěšitel (Hráči), Larry (Na dotek), Lízal (Maryša), Boxer (Divadlo Svět), Doktor Dorn (Racek), Filip Dubský (Naši furianti), Lord Burleigh (Marie Stuartovna), Harpagon (Lakomec), Stavros (Testosteron), Mrchožrout (Černá skříňka), Yvonna (Dámský krejčí), Bill (Rodina je základ státu), Lear (Král Lear), Prujóm (Zdravý nemocný)

Film a televize:
Mezek (1988), Postoj (1988), Dědek (TV film – 1988), Potkal jsem ho v ZOO (1994), Medvědi nic nevědí (TV seriál – 1994), Artuš, Merlin a Prchlíci (1995), Mandragora (1997), Arrowsmith (TV seriál – 1997), Inferno (1999), Udělení milosti se zamítá (TV film – 2002), Kobova garáž (TV film – 2003), Fajně (2003), Sluneční stát (2005), Restart (2005)

Kostas ZerdalogluI když se narodil na Moravě, jeho původ, jak prozrazuje jeho jméno i příjmení, je řecký. Napříč celým Řeckem od severu až po Atény má rozseté příbuzenstvo. Od tetiček a strýců počínaje, sestřenicemi a bratranci konče.
Patří k herecké generaci, která vzešla z brněnských uměleckých škol a stala se pro české divadlo a film, nejen ve své době, mimořádně přínosnou. Na konzervatoři studoval třeba společně s Dagmar Veškrnovou-Havlovou nebo Libuší Šafránkovou… Za průlomovou ve své herecké kariéře považuje roli Manžela v Brechtově hře Svatba, inscenované v Divadle Petra Bezruče, která mu otevřela cestu k charakterním rolím.
Kostas je nejen herec, ale také režisér. Občas ke své roli, jak přiznává, přistupuje spíše jako režisér než jako herec, ale v konečné fázi ukázněně podlehne představě režiséra, pod kterým pracuje. Má několik titulů, které by rád režíroval – kromě Shakespearova Romea a Julii by to bylo především divadelní zpracování Řeka Zorby (nikoliv muzikálové zpracování, ale ve vlastní úpravě)… Co do jeho herectví, ale i režie, ho nejvíc ovlivnil režisér Josef Janík.
Ve svém životě se snaží vycházet z životních hodnot obsažených v desateru. Jistoty jsou pro něho „velice relativní“.
Volný čas tráví sportem, četbou a procházkami se svým mazlíkem – yorkshirem Engiem.
Opavského diváka považuje za nejlepšího diváka, kterého doposud potkal – a to, jak zdůrazňuje, „brázdil divadly napříč republikou“.

Partneři