Slezské divadlo Opava

Přeskočit na navigaci

Webová prezentace Slezského divadla v Opavě

Divadlo musela opustit kvalitní umělkyně

(jih), Deník, 27. 11. 2015

Opava – Před několika dny neprodloužilo vedení Slezského divadla smlouvu s koncertní mistryní orchestru Slezského divadla. Ukrajinka Yellizaveta Pruská byla dosud ve zkušební době a dnes už bývalý ředitel Karel Drgáč využil zákonem danou příležitost k ukončení spolupráce. „Měl právo nepotvrdit smlouvu paní Pruské, ale způsobem, jakým udělal, potvrdil, že nehodlá respektovat nikoho a nic. Pokud své rozhodnutí opíral o názor pana Binettiho, je s podivem, že o setrvání koncertního mistra uměleckého souboru rozhoduje člověk, který podle našeho názoru, nemá v tuto chvíli na svém postu co dělat,“ tvrdí prezident Unie orchestrálních hudebníků ČR Jiří Dokoupil. Yellizaveta Pruská byla za dobu svého působení ve funkci koncertního mistra považována za velice schopnou a z dlouhodobého hlediska za jednoho z nejlepších koncertních mistrů, jakého opavské divadlo mělo.

„Při ukončení pracovního poměru jsem jí nabídl honorářovou smlouvu a to paní Pruská odmítla,“ uvedl Karel Drgáč. „Lisa je nejen dobrá houslistka, ale především skvělá vedoucí. Úspěchu Toscy pomohla tím, že skupině houslí dodala disciplínu, zvuk a duši. Byla vždy přesná, vždy poskytovala dobrou spolupráci a samozřejmě dobrou kvalitu hry. Její nápady obohatily naši spolupráci a zcela jistě byly příčinou úspěchu díla. S nadějí doufám, že se hudebníci tohoto divadelního orchestru probudí a budou chránit své kolegy,“ hodnotí italský dirigent Francesco Bottigliero spolupráci s už bývalou opavskou koncertní mistryní. Radním připomíná: „Kdo si myslí, že je Opava jen okrajovým provinčním městem, ten se velice mýlí. Provincie není určena místem, ale pouze provinčním způsobem uvažování.

Yellizaveta Pruská, žijící v Česku teprve rok, doplatila na názorové rozdíly s Damianem Binettim. „Odmítal mé profesní názory a vytýkal mi špatnou češtinu. S ředitelem Karlem Drgáčem jsem nikdy ve střetu nebyla a ukončením spolupráce se mnou jen vyhověl přání pana Binettiho,“ říká bývalá koncertní mistryně orchestru Slezského divadla.

Podivat se na originální článek

Novinky

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – přípravy na operní premiéru v plném proudu

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr   Opera podle antické pověsti, odehrávající se po skončení trojské války. Uvedeme ve francouzském originále. Příběh volně navazuje na Ifigénii v Aulidě, kterou skladatel napsal o pět let dříve. Operu v této sezoně uvádí Divadlo Antonína Dvořáka v Ostravě – máte jedinečnou možnost  ZVÝHODNĚNÍ –30% […]

více zde

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – představujeme některé hosty

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr     představujeme některé hosty  Vojtěch Spurný, dirigent Jako asistent režiséra a dirigenta spolupracoval mj. s Bohumilem Gregorem, Davidem Radokem (Národní divadlo v Praze) či Arnoldem Östmanem (Zámecké divadlo v Drottningholmu). V sezoně 1996/1997 v Göteborgu nastudoval a dirigoval Rossiniho operu Cesta do […]

více zde

18.01.2018

SILVESTR 2017

Již tradičně jsme přivítali nový rok v divadle. Půlnočního přípitku se zúčastnila i královna Alžběta II. a sir Elton John! A jak jste strávili Silvestr vy?

více zde

Starší novinky