Slezské divadlo Opava

Přeskočit na navigaci

Webová prezentace Slezského divadla v Opavě

Situace ve Slezském divadle se už vrací do normálu

JITKA HRUŠKOVÁ, Deník, 22. 12. 2015

Sedlák kavalír si svou pozici vybojoval a dosazeného Jakobína poslal tam, odkud přišel. Ke svým věrným se vrátí také zavržená Carmen. Žádné další změny repertoáru, už Slezské divadlo nechystá

Opava – Nové vedení Slezského divadla nechává v platnosti původní repertoár. Splní tím přání diváků a současně zabrání avizovaným žalobám. Změny repertoáru se týkají pouze data dvou operních premiér. Mascagniho Sedláka kayalíra ve spojení s Faurého baletem Requiem uvidí publikum 21. února a Carmen ovládne poprvé jeviště 24. dubna. Další novinku představuje DiFeO, tedy divadelní festival Opava. První částí ho 27. února zahájí benefiční koncert z písňové i operní tvorby v podání světoznámé operní pěvkyně Andy-Louise Bogzy, kterou už 9. ledna poznají návštěvníci Pucciniho Tosky. Druhou část zajistí 28. února soubor bytomského divadla s Moniuszkovou „národní“ operou Halka a závěr obstará 29. února vystoupení Komorního baletu Praha. „Zvažujeme i další výměnná představení se zahraničními divadly, například se slovenskými,“ říká v souvislosti s inscenací polského divadla Martin Dobeš, pověřený řízením Slezského divadla. Externí audit za 80 tisíc korun, objednaný Karlem Drgáčem hned po jeho červencovém nástupu, měl očekávaně pozitivní výsledek, potvrzující dobré hospodaření divadla. Situace s bývalým vedením je následující: Karel Drgáč je od svého odvolání z postu ředitele na nemocenské, šéfdirigent Damiano Binetti dal výpověď a z opavského divadla odešel.

…. pokračování

Situace ve Slezském divadle se už vrací do normálu
Složitější situace zůstává se Zdeňkem Černínem, který byl Karlem Drgáčem na poslední chvíli jmenovaný režisérem, což mu však nebránilo v uzavření externí smlouvy s jiným divadlem, kde vytváří inscenaci. Na smlouvě se Slezským divadlem trvá, ale nevyskytuje se v něm. Problém je i v tom, že Slezské divadlo na kmenového režiséra nemělo a nemá tabulkové místo. Šéfky operního a činoherního souboru Jana Pletichová Andělová a Alžběta Matoušková připravují s Martinem Dobešem dramaturgický plán na novou sezónu. „Budeme se moc snažit, aby byl podobně atraktivní jako ten letošní,“ slibuje Martin Dobeš všem věrným i novým divákům. „Činoherní tituly budeme volit podle složení ansámblu s možným využitím externistů,“ říká šéfka činohry Alžběta Matoušková. V operních titulech využije divadlo šestici svých kmenových sólistů a zbytek zajistí hosté. Baletní soubor zůstává v původní podobě a jako dosud bude vystupovat také v samostatných baletních inscenacích

Podivat se na originální článek
Podivat se na originální článek – pokračování

Novinky

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – přípravy na operní premiéru v plném proudu

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr   Opera podle antické pověsti, odehrávající se po skončení trojské války. Uvedeme ve francouzském originále. Příběh volně navazuje na Ifigénii v Aulidě, kterou skladatel napsal o pět let dříve. Operu v této sezoně uvádí Divadlo Antonína Dvořáka v Ostravě – máte jedinečnou možnost  ZVÝHODNĚNÍ –30% […]

více zde

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – představujeme některé hosty

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr     představujeme některé hosty  Vojtěch Spurný, dirigent Jako asistent režiséra a dirigenta spolupracoval mj. s Bohumilem Gregorem, Davidem Radokem (Národní divadlo v Praze) či Arnoldem Östmanem (Zámecké divadlo v Drottningholmu). V sezoně 1996/1997 v Göteborgu nastudoval a dirigoval Rossiniho operu Cesta do […]

více zde

18.01.2018

SILVESTR 2017

Již tradičně jsme přivítali nový rok v divadle. Půlnočního přípitku se zúčastnila i královna Alžběta II. a sir Elton John! A jak jste strávili Silvestr vy?

více zde

Starší novinky