Slezské divadlo Opava

Přeskočit na navigaci

Webová prezentace Slezského divadla v Opavě

Ředitel zrežíroval Rusalku

(mk), Region, 25. 4. 2017

Opava – nedělní premiéra slavné Dvořákovy opery Rusalka opavské publikum rozhodně nezklamala. Nádherná Dvořákova hudba stejně jako výkony všech sólistů i celého operního soboru a baletu si právem zasloužily závěrečný potlesk diváků ve stoje. Premiéra byla očekávána se zvláštním napětím i proto, že se režie jedné z nejhranějších českých oper ujal současný ředitel Slezského divadla Ilja Racek.

Již výběr a následně pak i výkony sólistů svědčí i pečlivé přípravě. Excelentní výkony podaly všechny titulní postavy. Barbora Řeřichová v roli nešťastné Rusalky, Juraj Nociar coby Princ, Martin Gurbal jako impozantní Vodník i Katarína Jorda jako smyslná Cizí kněžna. Snad jen Ježibaba Ilony Tiché působila příliš křehce a mladistvě, jak svým vzhledem, tak i výkonem. Velmi příjemným dojmem působily pěvecké i herecké výkony tří lesních žínek – Anny Bocanové, Lenky Jakubcové i Hany Dobešové. Přesně podle očekávání, tedy příjemně lidsky i komicky zapůsobily postavy Hajného (Zdeněk Kapl) a Kuchtíka (Simona Mrázová). Na jevišti se neztratil ani nádherný hlas Petra Urbánka, který ztvárnil Lovce. Trvale výborné výkony podává ve všech operních i operetních dílech sbor pod vedením Kremeny Pešakové a orchestr Slezského divadla, tentokrát pod taktovkou Marka Šedivého. Nejinak tomu je i v současně uváděné Rusalce. V tomto světoznámém operním díle se propojila geniální Dvořákova hudba s básnicky dokonalým libretem Jaroslava Kvapila. A právě zde obecenstvo zaznamenalo jisté nesrovnalosti mezi očekáváním a realitou. V kontrastu s nádherným „archaickým“ Kvapilovým textem byla například strohá, chladně působící scéna Dany Hávové, stejně jako její operetně pojaté kostýmy. Podobné rozporuplné dojmy vyvolává také dosti „drsná“ choreografie Jiřího Pokorného. Snad největší zklamání premiérového publika proto vyvolala oblíbená scéna slavnostního zámeckého plesu. Naopak příjemně působilo rozvrstvení scény do několika rovin i využité světelné a další jevištní efekty.

Odkaz na hru Rusalka
Podivat se na originální článek

Novinky

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – přípravy na operní premiéru v plném proudu

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr   Opera podle antické pověsti, odehrávající se po skončení trojské války. Uvedeme ve francouzském originále. Příběh volně navazuje na Ifigénii v Aulidě, kterou skladatel napsal o pět let dříve. Operu v této sezoně uvádí Divadlo Antonína Dvořáka v Ostravě – máte jedinečnou možnost  ZVÝHODNĚNÍ –30% […]

více zde

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – představujeme některé hosty

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr     představujeme některé hosty  Vojtěch Spurný, dirigent Jako asistent režiséra a dirigenta spolupracoval mj. s Bohumilem Gregorem, Davidem Radokem (Národní divadlo v Praze) či Arnoldem Östmanem (Zámecké divadlo v Drottningholmu). V sezoně 1996/1997 v Göteborgu nastudoval a dirigoval Rossiniho operu Cesta do […]

více zde

18.01.2018

SILVESTR 2017

Již tradičně jsme přivítali nový rok v divadle. Půlnočního přípitku se zúčastnila i královna Alžběta II. a sir Elton John! A jak jste strávili Silvestr vy?

více zde

Starší novinky