Slezské divadlo Opava

Přeskočit na navigaci

Webová prezentace Slezského divadla v Opavě

Jak je důležité míti Racka

Režisér Zdeněk Černín se soudí se Slezským divadlem. Dle něj dostal neoprávněně výpověď, byť nechodil do práce, současně dělal pro jiné divadlo a již před tím měl problémy se svými podřízenými. Do Opavy si ho prosadil bývalý ředitel Karel Drgáč, pod jehož vedením se instituce ocitla ve velké vnitřní krizi.

Tomáš Pustka, Region, 22. 8. 2017

Poslední roky v opavském divadle lze rozdělit do třech etap. Za éry Jindřicha Paskera se instituce stabilizovala, vyhrabala z červených čísel, našla věrné diváky a uvnitř i navenek vládla spokojenost. Jenže vedení města se bez rozmyslu rozhodlo zasáhnout do dobře namazaného stroje a jeho hlavní kolečko v podobě Paskera bezdůvodně vyměnit. Ukvapené a nepromyšlené kroky radních vedly k dosazení kontroverzního Karla Drgáče do pozice ředitele Slezského divadla a stroj se zasekl. Drgáčova éra se nesla v duchu naprostého rozvratu, sporů mezi ním a zaměstnanci, petic a odchodů některých dlouholetých pracovníků. Nový šéf měnil uprostřed sezony dramaturgický plán, rozbil vztahy s osvědčenými dodavateli a v divadle panovala atmosféra strachu a současně nenávisti. Aby měl Drgáč ještě silnější pozici, dosadil si do vedení souborů své koně, dirigenta Damiana Binettiho a již jednou z Opavy „odejitého“ režiséra Zdeňka Černína. Pod vedením obou jmenovaných se soubory začaly bouřit a hovořilo se o tvrdé šikaně a neprofesionálním jednání. Šéfové Hlásky si už tou dobou začali uvědomovat, že přestřelili, ale pozdě bych honiti. Krize ovšem postupně tak vygradovala, že jim nezbylo, než přiznat obrovskou chybu a Drgáče odvolat. Ten se ale ještě před tím (někdo dokonce tvrdí, že až poté, ale nelze to dokázat), rozhodl pomstít tím, že Černínovi v divadle pojistil místo pracovní smlouvou, a to poměrně luxusní. Režisér ale nechodil do práce, a tak byl záhy vyhozen. Radní museli rychle hledat nového ředitele a tentokrát nutno říci, že měli šťastnou ruku. Za Ilji Racka se bouře opět zklidnily, divadlo skvěle šlape a nejsou ani náznaky informací o jakýchkoli problémech uvnitř něj. Nyní se tak mohou zástupci radnice zaslouženě plácat po ramenou, neboť toto rozhodnutí byla výhra. Nicméně pachuť z toho, že na samém počátku celé anabáze stálo rozhodnutí nesmyslné a špatné, nemizí. Zvlášť, když lze cítit na jazyku ještě mnoho měsíců poté, jak ukazuje žaloba Černína.

Podivat se na originální článek

Novinky

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – přípravy na operní premiéru v plném proudu

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr   Opera podle antické pověsti, odehrávající se po skončení trojské války. Uvedeme ve francouzském originále. Příběh volně navazuje na Ifigénii v Aulidě, kterou skladatel napsal o pět let dříve. Operu v této sezoně uvádí Divadlo Antonína Dvořáka v Ostravě – máte jedinečnou možnost  ZVÝHODNĚNÍ –30% […]

více zde

19.01.2018

IFIGÉNIE NA TAURIDĚ – představujeme některé hosty

Christoph Willibald Gluck IFIGÉNIE NA TAURIDĚ Dirigent: Vojtěch Spurný Režie: Lubor Cukr     představujeme některé hosty  Vojtěch Spurný, dirigent Jako asistent režiséra a dirigenta spolupracoval mj. s Bohumilem Gregorem, Davidem Radokem (Národní divadlo v Praze) či Arnoldem Östmanem (Zámecké divadlo v Drottningholmu). V sezoně 1996/1997 v Göteborgu nastudoval a dirigoval Rossiniho operu Cesta do […]

více zde

18.01.2018

SILVESTR 2017

Již tradičně jsme přivítali nový rok v divadle. Půlnočního přípitku se zúčastnila i královna Alžběta II. a sir Elton John! A jak jste strávili Silvestr vy?

více zde

Starší novinky