Hráči se od legendárního uvedení pražským Činoherním klubem častěji objevují na repertoáru českých divadel. A není divu. Vždyť tato komedie o podvodnících různého druhu právě v naší době navozuje nejrůznější asociace s naší současností, aniž by bylo třeba sahat k nějakým násilným aktualizacím, které jsou nám ostatně proti mysli, neboť jsme přesvědčeni, že naše publikum je natolik inteligentní, že si dokáže tyto paralely najít bez jakýchkoli polopatismů. Nejde přece jen o falešné karbaníky. Ostatně ani Gogol neměl na mysli jenom je, když tuto komedii o falešných hráčích, kteří si sami navzájem nastražují osidla, psal.
PREMIÉRA: 9. 3. 2003
DERNIÉRA: 15. 12. 2004
Gogolova komedie Hráči u českého publika dlouho zůstávala ve stínu autorových jiných děl – Revizora i Ženitby, třebaže za autorova života byla jedinou, jejíž první uvedení (v moskevském Malém divadle s Michailem Ščepkinem, pokládaným za nejlepšího ruského herce 19. stol., v roli Utěšitele) bylo jediným, které autora uspokojilo (na rozdíl od prvních uvedení Revizora a Ženitby v petrohradském Alexandrinském divadle, které ho naopak zcela roztrpčily, a to do té míry, že po premiéře Revizora dokonce odejel z Ruska).
Teprve skvělá inscenace pražského Činoherního klubu v r. 1982 s Josefem Abrhámem v roli Ichareva a s Jiřím Kodetem jako jeho hlavním protihráčem – Utěšitelem způsobila, že i v českém divadelním prostředí začali být Hráči pokládáni za rovnomocnou součást geniálního Gogolova dramatického díla.